Pizza with a purpose.

Fastfood kan ook fitfood zijn

Magioni gelooft in een wereld waarbij je niet hoeft te kiezen tussen work hard & play hard. Fast food kan ook fitfood zijn. Maar hoe? 32% van Magioni pizza's bestaat uit groente. Tijd voor gezonde voeding en dus tijd voor een gezondere leefstijl. Verse pizzabodems en belegde pizza’s met minder calorieën, meer groenten en vooral heel erg lekker!

Vier nieuwe vegetarische Pizza's

Magioni creëerde 4 main goals voor de brand die waarde toevoegen aan een nieuwe lifestyle; Nutritious (voedzaam), Active, Innovative en Vegetarian. Op basis van deze 4 goals zijn er 4 nieuwe pizza's bedacht. Maar hoe zorgen we ervoor dat fans weten waar Magioni voor staat? En nog belangrijker: Hoe brengen we de vier nieuwe belegde pizza's bij de fans op hun bord?

Process

Elke goal is toepasbaar op alle vier de nieuwe belegde pizza's. Maar voor deze campagne hebben we iedere goal aan één van onze doelgroepen gekoppeld. De doelgroepen werden dan ook specifiek getarget op de verschillende social media kanalen. Ondanks dat de doelgroepen verschillend waren wilden we nog wel vasthouden aan de kernwaarde van Magioni: namelijk rebels.

Visie

We kozen voor een rauwe filmstijl waarbij we dicht op de personages zaten: dynamische bewegingen en snelle edits. De kleurenpaletten droegen de basis van rebelse VFX elementen die wij bij elke doelgroep doorvoerden. Zo kozen we voor een 'repeat-effect' waarbij het kind super blij is met een Pizza doos van Magioni bij de Young Mommy edit. De 'pizza-doos' yoga pose bij de fitgirl, het rebelse 'op tafel zitten met een pizzadoos' bij de Millenial couple en het moment van 'aanvallen!' tijdens het dineren bij Social Sally. Naast deze video's voor deze doelgroepen was er nog een hero video als kick-off van de campagne op de verschillende social media platformen zoals YouTube, Facebook & Instagram. Verder speelden gedurende de campagnes fotografie en HTML banners een rol om het digitale bereik te vergroten. Ook waren deze lekkere pizza's te zien op de Digital Out Of Homes in verschillende steden in Nederland. Niet meer te missen dus!

Resultaat

Met deze campagne hebben we 1.879.958 mensen weten te bereiken. De instagram-video van de Fitgirl loopt hiermee voorop met 13.500 views. Via Instagram was de campagne het meest succesvol: Via dit medium behaalden we bijna 10.000 (9.695) organische interacties. Door deze cijfers krijgen we spontaan meer trek in de pizza's van Magioni. Deze zijn ondertussen verkrijgbaar in de Jumbo, Albert Heijn en online via Picnic. Heb jij al een pizza avond gepland?

Divisions of roles

Client
Magioni
Director
Stolen Goods
DOP
Levien Priem
Producer
Stolen Goods
Camera assistant
Maxime van Erp
Gaffer
Chris van Marle
Best boy
Timo Eijskoot
Art Director
Daylène Kroon
Styling
Magioni
Grading
Bram Baas
Edit
Stolen Goods
VFX
Stolen Goods
Animation
Stolen Goods

Wil je meer weten over dit project?

Leon vertelt je er graag meer over

leon@stolengoods.nl
020 244 23 80